
5 گرایش برتر بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) 2022
سئو در 2022
همانطور که اکثر مشاغل می دانند ، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) در جذب مصرف کنندگان به سیستم عامل های آنلاین آنها بسیار مهم است. با این حال ، SEO به طور مداوم در حال تغییر است و برای اطمینان از کارآیی استراتژی های محتوای خود ، باید در جریان آخرین روندها باشید. این بدان معناست که اگر هنوز به همان تاکتیک های سئو که سالهاست از آن استفاده می کنید متکی هستید ، وقت آن رسیده است که جدیدترین استراتژی های سئو را بیاموزید. واقعیت این است که بسیاری از استراتژی های قدیمی نه تنها در چشم انداز SEO امروزی بی تاثیر نیستند ، بلکه برخی از تاکتیک های قدیمی مانند پر کردن کلمات کلیدی حتی می توانند بر SEO تأثیر منفی بگذارند. این امر ضروری است که شما به طور مداوم استراتژی های SEO خود را با آخرین روندها تطبیق دهید. با این حال ، ماندن در بالای آخرین استراتژی های SEO اغلب می تواند یک چشم انداز قریب به اتفاق باشد. برای کمک به شما در حفظ آخرین تحولات SEO و اطمینان از اینکه نتایج مثبتی از استراتژی SEO خود مشاهده می کنید ، در ادامه نگاهی داریم به روندهای SEO که بیشترین تأثیر را در سال 2022 خواهند داشت.
1. هوش مصنوعی نقش مهمی در سئو ایفا می کند
از آنجا که هوش مصنوعی (AI) همچنان در حال تغییر نحوه تعامل افراد با محتوای آنلاین است ، هوش مصنوعی نیز نقش کلیدی در استراتژی SEO ایفا می کند. الگوریتم هوش مصنوعی RankBrain گوگل به ویژه قابل توجه است ، زیرا این الگوریتم احتمالاً به یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی صفحات نتایج موتورهای جستجوی گوگل (SERPs) در سال 2022 تبدیل خواهد شد. از زمانی که گوگل RankBrain را نشان داد ، بسیاری از مشاغل تعجب کرده اند که چگونه این امر بر SEO تأثیر می گذارد. چگونه می توانید استراتژی محتوای خود را بر اساس الگوریتم AI تنظیم کنید؟
در حالی که گوگل جزئیاتی در مورد نحوه یادگیری و تجزیه و تحلیل RankBrain محتوا به اشتراک نگذاشته است ، کارشناسان معتقدند که تجربه کاربر یکی از عوامل اصلی رتبه بندی آن است. این بدان معناست که نرخ کلیک و مدت زمانی که کاربران در یک وب سایت صرف می کنند عوامل کلیدی هستند که RankBrain هنگام اولویت بندی محتوا از آنها استفاده خواهد کرد. هنگام ارزیابی مجدد استراتژی SEO خود ، بسیار مهم است که محتوای منظم و مفید ایجاد کنید تا خوانندگان را جذب کنید.
2. تغییر به محتوای طولانی
به منظور اطمینان از جذب خوانندگانی که از وب سایت شما دیدن می کنند ، باید به استراتژی محتوای طولانی مدت روی آورید. نشان داده شده است که محتوای طولانی یعنی 3000 کلمه یا بیشتر نسبت به محتوای کوتاه ، ترافیک بیشتری دارد و بیشتر به اشتراک گذاشته می شوند.تغییر تمرکز بر ایجاد محتوای با کیفیت طولانی می تواند رتبه جستجوی شما را تا حد زیادی بهبود بخشد.با این حال ، برای موفقیت در محتوای طولانی ، باید بتوانید خوانندگان را درگیر خود کنید.
برای درگیر نگه داشتن خوانندگان ، مهم است که مطالب خود را با استفاده از زیرعنوان H2 و H3 به چندین زیر بخش تقسیم کنید ، زیرا این امر باعث می شود اسکن آن بیشتر شود. هدف این است که مرور مطالب شما را برای خوانندگان به ویژه در دستگاه های تلفن همراه آسان کند ، زیرا پاراگراف های طولانی متن می تواند برای بسیاری از خوانندگان ترسناک باشد و تحت فشار قرار دهد. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به راحتی در جهت بهبود سئو به اشتراک گذاشته می شود. آیکون های پیوندهای اشتراک گذاری را در ابتدا و انتهای مطالب خود قرار دهید تا خوانندگان بتوانند آن را با یک کلیک به اشتراک بگذارند.
3. موبایل فرندلی(mobile friendly) برای رتبه بندی گوگل بسیار مهم است
از آنجایی که گوگل در سال 2015 به طور رسمی سازگاری با تلفن همراه را معرفی کرد و آن را اساس سئو معرفی کرده ، با این حال بهینه سازی محتوای خود برای دستگاه های تلفن همراه از اهمیت بیشتری برخوردار است ، زیرا گوگل اولین نمایه سازی تلفن همراه را در سال 2019 ایجاد کرد. این بدان معناست که موتور جستجو در هنگام رتبه بندی محتوا در درجه اول به نسخه موبایل یک وب سایت نگاه می کند ، زیرا این نسخه به جای نسخه دسکتاپ ، نسخه اولیه محسوب می شود. این تغییر برای بسیاری از افراد شگفت انگیز نبود ، زیرا تخمین زده می شود که تقریباً 75 درصد از کاربران اینترنت تا سال 2025 تنها از طریق دستگاه های تلفن همراه به اینترنت دسترسی خواهند داشت.
خوشبختانه ، گوگل با تست رایگان سازگاری با تلفن همراه خود به راحتی می تواند بررسی کند که سایت تلفن همراه شما چقدر موثر است . همچنین می توانید از گزارش قابلیت استفاده برای موبایل Google استفاده کنید تا دریابید که مشکلی در وب سایت تلفن همراه شما وجود دارد و برای رفع این مشکلات چه کاری می توانید انجام دهید. استفاده از این ابزارها می تواند در یافتن و رفع مشکلات قابلیت استفاده از تلفن همراه در وب سایت شما که می تواند بر SEO شما تأثیر منفی بگذارد ، بسیار مهم باشد. واقعیت این است که با استفاده بیشتر از اینترنت از طریق دستگاه های تلفن همراه ، شما باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما با در نظر گرفتن این کاربران بهینه شده است.
4. محتوا باید اصل EAT گوگل را برآورده کند
گوگل بارها تأکید کرده است که کیفیت محتوا برای موفقیت در رتبه بندی بسیار مهم است. با این حال ، اغلب باعث می شود مشاغل تعجب کنند که منظور گوگل از “محتوای با کیفیت” چیست. هنگام تلاش برای بهبود کیفیت محتوای خود برای اهداف SEO ، مهم است که به اصل EAT مراجعه کنید . EAT مخفف تخصص(Expertise) ، اعتبار(Authority) و قابل اعتماد بودن( Trustworthiness)است. گوگل از این عوامل برای تعیین اینکه آیا یک صفحه وب محتوای باکیفیت ارائه می دهد یا خیر ، استفاده می کند و این چیزی است که مشاغل هنگام توسعه محتوا برای وب سایت خود باید از آن مطلع باشند.
به منظور اطمینان از ایجاد محتوای با کیفیت ،مهم این است که شما شخصیت های خریدار ایجاد کنید ، که می تواند به شما در درک بهتر محتوای مخاطبان مورد نظر شما کمک کند. شخصیت های خریدار در سئو موفق شده اند ، زیرا می توانند به مشاغل کمک کنند محتوایی ایجاد کنند که برای خوانندگان آنها جالب باشد و به گونه ای قالب بندی شده باشد که مخاطبان مورد نظر آنها جذاب باشند. همچنین مهم است که هنگام توسعه محتوای خود EAT را در نظر داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که از ادعاهایی که با آمار و اطلاعات ارائه می کنید پشتیبان می گیرید و مطمئن شوید که به منابع معتبر لینک داده اید. داشتن لینک های معتبر در محتوای شما راهی عالی برای برآوردن همه معیارهای اصل EAT است.
5. SEO نیاز به گنجاندن ویدئو دارد
اگر قبلاً این کار را نکرده اید ، ضروری است که یک استراتژی SEO ایجاد کنید که شامل فیلم باشد. واقعیت این است که بستر های ویدئویی آنلاین در چند سال گذشته منفجر شده است ، و حتی ممکن است خودتان ببینید که چگونه بسیاری از مشاغل شروع به استفاده از بستر هایی مانند YouTube و TikTok برای تعامل با مشتریان و گسترش دسترسی آنها کرده اند.
پس از آن ایجاد محتوای ویدئویی بهینه باید بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی SEO شما باشد. با این وجود ، چگونه می توانید محتوای ویدئویی را بهینه کنید؟ یکی از راه هایی که می توانید این کار را انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که توضیحات کانال ویدئویی خود را با استفاده از یک نمای کلی کاربرپسند درباره محتوای کانال خود بهینه کرده اید. کلمات کلیدی همچنین نقش مهمی در بهینه سازی محتوای ویدئویی شما خواهند داشت. در حالی که نمی خواهید توصیفات ویدئویی خود را با کلمات کلیدی متراکم کنید ، چند کلمه کلیدی مفید و هشتگ می تواند به هدایت محتوای شما به مخاطبان مورد نظر کمک کند.
سئو همچنان نقش مهمی در رتبه بندی محتوای شما ایفا می کند ، با این حال ، پیوسته در حال پیشرفت و پیچیده تر شدن است. پیگیری روندهای فعلی مستلزم این است که بیش از آنکه محتوای خود را با کلمات کلیدی پر کنید. شما باید حساب شده عمل کنید و محتوای با کیفیتی ایجاد کنید که در الگوریتم های گوگل رتبه خوبی داشته باشد. اگر به روز بودن با آخرین گرایش های سئو بسیار سخت به نظر می رسد ، برای مشاوره در مورد نحوه بهینه سازی محتوای خود برای سئو با ما در ارتباط باشید.
برای خواندن مقاله در SEO در سال 2022 باید به چه نکاتی توجه کنید بر رور لینک کلیک کنید
یک دیدگاه