سئو

11 روش On-Page SEO برای رتبه بندی بهتر در سال 2021


11 روش On-Page SEO برای رتبه بندی بهتر در سال 2021

قبل از اینکه برخی از ترفندهای خاص را به اشتراک بگذارم ، در اینجا چند مورد غیر فنی آورده شده است که امروز می توانید آنها را وارد کنید:

1.تجربه کاربر را بهبود ببخشید. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما پاسخگو است و لینکهای خراب در حداقل هستند.

2.اطمینان حاصل کنید که خوانندگانی که از موتورهای جستجوگر می آیند وقت زیادی را در سایت شما می گذرانند. اگر آنها دکمه برگشت را سریع بزنند ، رتبه شما نیز به سرعت پایین می آید.اطمینان حاصل کنید که سایت شما استاندارد حرفه ای بودن را حفظ کرده است. از تکنیک های مناسب نوشتن متن استفاده کنید تا مردم به سایت های دیگر نروند.

3.محتوای خوبی ایجاد کنید. سعی کنید از زیر عناوین سود محور استفاده کنید تا جذابیت بیشتری داشته باشید. مرتب بنویسید و به دنبال بازخورد و پیشرفت باشید.

بنابراین اکنون من 11 فاکتور بهینه سازی داخلی را که باید هنگام بهینه سازی پست های وبلاگ خود به خاطر داشته باشید با شما به اشتراک می گذارم.

  1. عنوان متا (Meta Title)

این مهمترین فاکتور SEO در صفحه است. دلیل این امر این است که هرچقدر عنوان شما جذاب و بهینه باشد ، افراد بیشتری کلیک می کنند. و به طور کلی ، هرچه تعداد پست های شما بیشتر شود ، رتبه بالاتری خواهد داشت.باید سعی کنید از کلمه کلیدی هدفمند یا عبارت target Keyword به سمت ابتدای برچسب عنوان (H1) استفاده کنید ، اما اگر این امکان وجود ندارد ، مطمئن شوید که حداقل در عنوان است.همچنین نباید کلمه کلیدی یکسانی را بیش از یک بار در برچسب عنوان تکرار کنید زیرا فکر می کنید به رتبه بندی بالاتر مقاله کمک می کند،اینطور نخواهد شد در واقع می تواند به رتبه شما آسیب برساند. انجامش نده و طول عنوان را زیر 65 کاراکتر نگه دارید.

  1. ساختار پیوند ثابت (Post Permalink Structure)

اطمینان از اینکه URL شما به درستی نمایش داده می شود یک معیار مهم درسئوی داخلی است. باز هم ، شما باید از کلمه کلیدی مورد نظر خود در URL استفاده کنید و از استفاده از نویسه ها ، نمادها ، براکت ها ، ویرگول ها و غیره در URL واقعی خودداری کنید.از خط تیره برای تمایز رشته ها در ساختار URL خود استفاده کنید. به این موارد پیوند نرم افزاری “زیبا” گفته می شود و توسط اکثر مرورگرهای وب پشتیبانی می شود.مثالی از لینک ثابت:

https://www.domain.com/post-title-separated-with-dashes


3.از برچسب های مناسب عنوان استفاده کنید(Heading Tags)

برای برجسته کردن عناوین مختلف ، عنوان های فرعی و نکات مهم باید از برچسب های عنوان استفاده کنید.در وردپرس title tag، عنوان H1 تنظیم شده است. در واقع در هیچ جای مقاله دیگر نیازی به استفاده از برچسب های H1 نیست. یکی کافی است برای وقفه های بخش ، به برچسب های H2 و H3 پایبند باشید.همچنین ، از برچسب های H2 یا H3 زیاد استفاده نکنید زیرا الگوریتم های Google چنین چیزی را دوست ندارند.اگر از وردپرس استفاده می کنید ، می توانید بر روی ساختار محتوا در بالا کلیک کنید تا ببینید آیا از برچسب های عنوان مناسب استفاده می کنید یا خیر.

#

4.از فهرست مطالب استفاده کنید(Table of content)

از آنجا که نوشتن یک مقاله مفصل مهم شده است و مدتی طول می کشد تا 5000+ کلمه باشد.با استفاده از یک جدول محتوا ، می توانید به کاربران کمک کنید تا مقاله طولانی خود را بهتر هدایت کنند ، اما همچنین به شما کمک می کند پیوندهای جستجوی گوگل را بدست آورید.


5.تراکم یا چگالی کلمه کلیدی(Keyword Density)

شما باید ترکیبی از کلمات کلیدی را با ترکیبی از کلمات کلیدی LSI حدود 1.5٪ نگه دارید.توصیه من این است که از کلمات معنایی مرتبط برای کمک به موتورهای جستجو برای درک بیشتر محتوای شما استفاده کنید.از کلمه کلیدی اصلی خود یک بار در پاراگراف اول و دوباره در پاراگراف آخر استفاده کنید. و از آن در محتوایی که منطقی است استفاده کنید.

  1. متا تگ ها(Meta Tags)

با هر پست وبلاگ باید یک توضیح متای منحصر به فرد و مرتبط اضافه کنید.باز هم ، شما باید از کلمه کلیدی استفاده شده خود در توصیف متا استفاده کنید. من بسیاری از طرفداران SEO را دیده ام که توضیحات متا یک عامل رتبه بندی نیست که من معتقدم این درست نیست.من یک رابطه عالی با توصیف متا و رتبه بندی بهینه شده مطالعه کرده ام.در حالی که موتورهای جستجو کلمات کلیدی را انتخاب می کنند ، همچنین برای کاربران مهم است که روی پست کلیک کنند. شما باید توضیحات متای کاربر پسند بنویسید که منطقی باشد و مربوط به پست شما باشد.در رابطه با کلمات کلیدی متا ، Google به صراحت گفته است که به آنها اهمیتی نمی دهند. اما برخی از موتورهای جستجو مانند Bing هنوز هم ممکن است کمی به آن اهمیت دهند.


7.تصاویر با متن Alt + نام معنی دار(Images with Alt text + Meaningful name)

بهینه سازی تصویر به رانندگی در جستجوهای تصویر کمک زیادی می کند.کلمات کلیدی در “عنوان تصویر” و “متن alt” به تمرکز و هدفمند کردن پست وبلاگ شما کمک می کنند.قبل از بارگذاری مطمئن شوید که نام معنی داری به تصویر داده اید. و ، پس از افزودن تصویر به صفحه وردپرس یا مقاله ، متن alt را اضافه کنید.

یکی دیگر از مزایای استفاده از تصاویر:

تصاویر باعث ایجاد تعامل می شوند.و هرچه کاربر بیشتر درگیر باشد ، احتمال ماندن او بیشتر است ، بنابراین رتبه کلی شما افزایش می یابد.اما یک نکته بسیار مهم وجود دارد که باید به آن توجه کنید.تصاویر بزرگ باعث کند شدن سرعت سایت شما می شوند و داشتن یک سایت با سرعت آهسته باعث کاهش رتبه Google شما می شود. بنابراین بسیار مهم است.

برخی از ابزارهای کاهش دهنده حجم تصاویر:


Compress images.
Use a caching plugin.
Use a CDN.


8.تعداد کلمات در هر پست

پست های وبلاگ که کلمات زیادی ندارند معمولاً در موتورهای جستجو عملکرد خوبی ندارند. دلیل این امر این است که معمولاً “کمتر آموزنده” هستند.البته استثناهایی نیز وجود دارد ، اما برای یک وبلاگ کلی مبتنی بر اطلاعات ، ایجاد پست با حداقل 1300 کلمه استاندارد جدید است.همیشه بهتر است که خوب تحقیق کرده و بیش از حد اطلاعاتی داشته باشید تا اینکه اطلاعات کافی در اختیار شما قرار ندهد. این امر به ویژه اگر کلمات کلیدی بسیار رقابتی را هدف قرار دهید ، درست است.همچنین داده های دیگری مانند “کلمات مرتبط با معنا” و “خوانایی” از 10 نتیجه برتر جستجو را نشان می دهد.اگرچه تعداد “رسمی” وجود ندارد ، اما پستهای طولانی تر دارای رتبه بندی بهتری هستند زیرا معمولاً اطلاعات بیشتری در آنجا وجود دارد.


9.schema را اضافه کنید(Add Schema)

این روش On-page SEO کم استفاده شده است که می توانید برای پیشی گرفتن از رقبای خود از آن استفاده کنید. با افزودن Schema (داده های ساختاریافته) ، به موتور جستجو کمک می کنید تا اطلاعات بیشتری درباره محتوای شما بگیرد.به عنوان مثال ، داشتن شماره تلفن و آدرس ایمیل در پاورقی قطعاً برای بازدیدکنندگان شما ارزشمند است اما موتور جستجو ممکن است معنایی برای آن نداشته باشد.با استفاده از طرحواره ، متناسب بودن آن را ارائه می دهید. یک مثال ساده رتبه بندی ستاره ها (بررسی) است که در موتور جستجو مشاهده می کنید. به مثال زیر مراجعه کنید:

11 روش On-Page SEO برای رتبه بندی بهتر در سال 2021

schema می تواند برای مقالات وبلاگ و همچنین در یک وب سایت تجاری استفاده شود.


10.پیوند داخلی(Internal Linking)

پیوند دادن پست های وبلاگ به خوانندگان وبلاگ شما کمک می کند تا زمان بیشتری را در وبلاگ خود بگذرانند و همچنین به شما کمک می کند تا رتبه بندی صفحات به سایر صفحات سایت شما انجام شود.
هنگام اتصال ، سعی کنید از یک کلمه کلیدی به عنوان متن لنگر استفاده کنید ، اما بسیار مراقب باشید که در این کار زیاده روی نکنید.
پیوندهای داخلی مربوط به پست اصلی موتورهای جستجو را نشان می دهد که شما اطلاعات اضافی فراتر از آنچه در محتوا نشان داده می شود ، ارائه می کنید.
ترکیب خوبی از متن لنگر + پیوند داخلی به انتقال پیوند از یک صفحه به صفحه دیگر کمک می کند.


11.پیوند خارجی(External Linking)

جدا از لینک دادن به پست های وبلاگ خود ، ایده خوبی است که به وب سایت های خارجی نیز لینک دهید. باز هم ، فقط درصورتی که اطلاعات موجود در وب سایت خارجی مربوط به اطلاعات موجود در پست شما باشد این کار را انجام دهید.
هنگام ارتباط با وب سایت های خارجی ، باید فقط به وب سایت های معتبر پیوند دهید. و اگر در اقتدار یا محبوبیت یک وب سایت شک دارید ، می توانید با استفاده از برچسب nofollow از انتقال لینک پیوند خود به سایت های بالقوه بد جلوگیری کنید.
شما باید از لینک های follow برای وب سایت های معتبر و از لینک های nofollow برای کسانی که قابل اعتماد نیستند استفاده کنید.
اما در جایی معتبر مانند ویکی پدیا ، یا CNN ، یا یک بازیگر اصلی در مکان شما ، نه تنها قابل اعتماد نیست ، بلکه آنها احتمالاً محتوای مرتبطی دارند که خوانندگان شما آن را دوست خواهند داشت.با این کار سایت شما معتبرتر به نظر می رسد


نوشتن محتوای جذاب

شما باید محتوای جذاب بنویسید.اگر سعی دارید با محتوایی با کیفیت کم و موتورهای جستجو “ترفند” کنار بیایید ، مطمئناً شکست خواهید خورد.پست شما باید یک کتابچه راهنمای کامل برای آن کلمه کلیدی باشد. شما باید یاد بگیرید که چگونه مخاطب خود را به گونه ای درگیر کنید که برای او مفید باشد. سعی کنید از خوانندگان خود س questionsال کنید و به آنها پاسخ دهید. آنچه را که می خواهند بخوانند درک کنید و سپس آن را بنویسید.اگر قادر به نوشتن محتوای جذاب نیستید ، افراد وقت زیادی را در وبلاگ شما صرف نمی کنند ، نرخ جستجوی شما افزایش می یابد و رتبه بندی شما پایین می آید.


در اینجا یک چک لیست وجود دارد که می توانید برای اطمینان از انجام هر کاری برای رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو استفاده کنید.


نکات مربوط به قرار دادن کلمات کلیدی:

کلمه کلیدی در عنوان.
کلمه کلیدی در لینک ثابت.
کلمه کلیدی در 100 کلمه اول.
کلمه کلیدی در برچسب alt تصویر.
از کلمات کلیدی LSI در بدن استفاده کنید (برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط از SEMRush استفاده کنید).
از کلمه کلیدی LSI در H2 یا H3 استفاده کنید.


عوامل رتبه بندی SEO در صفحه 2021:

تمام کلمات متوقف را از پیوند همیشگی حذف کنید
چندرسانه ای (ویدئو ، اسلایدها ، اینفوگرافیک) را اضافه کنید
با استفاده از ابزار On-Page SEO که در بالا ذکر شد محدودیت کلمه بیکار را پیدا کنید
قبل از بارگذاری تصاویر را بهینه کنید (فشرده سازی و تغییر اندازه)
سرعت بارگذاری صفحه را بهینه کنید
عنوان متایی با کمتر از 65 کاراکتر ایجاد کنید
توضیح متای کمتر از 158 نویسه ایجاد کنید(این محدودیت جدید توضیح متا برای سال 2021 است)
پیوندهای داخلی به مقالات مرتبط
پیوندهای خروجی به سایتهای مرتبط با کیفیت بالا
از schema سوالات متداول استفاده کنید
حتماً برای فیس بوک ، توییتر و غیره تصویری اضافه کنید
همان برچسب های H2 و H3 را تکرار نکنید
کلمات کلیدی را پر نکنید

مواردی که بسیار مهم هستند و باید روی آنها تمرکز کنید:

از کلمه کلیدی خود در عنوان پست استفاده کنید.از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید.طول محتوا: باید براساس تحقیق باشد.10نتیجه برتر را برای خود تجزیه و تحلیل کنید و با همان کلمات یا بیشتر از میانگین یعنی 3 کلمه برتر محتوا ایجاد کنید.در پایان پست وبلاگ ، از کاربران بخواهید نظر دهند

چگونگی انجام SEO On-page مناسب برای هر مقاله

بنابراین این 10 نکته است که به شما کمک می کند تا SEO در صفحه شما بسیار بهتر شود و احتمال رتبه بندی در موتورهای جستجو بیشتر باشد.اما مهم است که به یاد داشته باشید:

نمی توانید موتور جستجو را به مدت طولانی فریب دهید.

چیزهایی که بالاترین رتبه را دارند چیزهایی هستند که بیشترین اطلاعات ، جذاب ترین و مفیدترین آنها هستند.بنابراین در ایجاد محتوایی که خوانندگان آن را دوست دارند تلاش کنید و موتورهای جستجو نیز شما را دوست خواهند داشت.

برای آشنا شدن با مبحث سئو بر روی لینک کلیک کنید

این مقاله را دوست داشتید؟ فراموش نکنید که آن را به اشتراک بگذارید و اگر سوالی داشتید یا ارور داشتید یا هرچیزی که کمک به راهنمایی داشتید می توانید در چت آنلاین با ما در میان بگذارید تا متخصصین ما شما را راهنمایی کنند!

آرش مرادوند

آرش مرادوند حدود 2 سالی هست که در زمینه برنامه نویسی و تولید محتوا و سئو به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، آرش یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های ارور وب را توسعه می دهد، آرش به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا