
نقش کلمات کلیدی در سئو
بهینه سازی محتوای شما با استفاده از کلمات کلیدی مناسب به وب سایت شما کمک می کند تا بالاتر،سریعتر و ترافیک بیشتری در موتور جستجو کسب کنید.
در این باره چیزی شنیده اید؟
حدس من اینه که این اولین باری نیست که چیزی از این دسته می شنوید و به این دلیل هست که کلمات کلیدی نقش عمده ای در سئو دارند. در واقع ، استفاده از کلمات کلیدی مناسب می تواند استراتژی SEO شما را هم خراب کند و هم بهبود بخشد.
اصطلاح “کلمه کلیدی” به تنهایی کاملاً قابل توضیح است.اما بدون درک درستی از اصطلاح و تمام توانایی های آن،شما هرگز به طور كامل از اهمیتی كه این واژه کوچک در دنیای جستجوگرها دارد،آگاهی نخواهید داشت.
کلمات کلیدی همان مواردی هستند که ترافیک را به URL های خاص هدایت می کنند.
از نظر سئو،کلمات کلیدی کلماتی هستند که مشاغل به طور خاص آنها را مورد “هدف” قرار می دهند.به همین دلیل ممکن است اصطلاح “target keyword” یا “کلمات کلیدی هدف” را نیز شنیده باشید. رتبه بندی کلمات کلیدی در جستجوی Google مرتب سازی شده است که کدام کلمات و عبارات بیشتر جستجو می شوند.این زمان مناسب برای بهینه سازی محتوای شما کمک می کند.
حالا که اساس کلمات کلیدی را بررسی کردیم ، بیایید اهمیت آنها را برای بهینه سازی موتور جستجو بررسی کنیم.
الگوریتم های موتور جستجو بسیار هوشمندانه هستند. آنها می توانند بر اساس بهینه سازی کلمات کلیدی خود ، کلمات کلیدی را به صورت خودکار شناسایی کرده و صفحات را به طور خودکار رتبه بندی کنند.هرچه تعداد کلمات کلیدی بیشتری در محتوای وب و وبلاگ خود جای گذاری و استفاده کنید، احتمال اینکه افراد،سایت شما را از طریق موتورهای جستجو پیدا کنند بیشتر است.
در اصل،معنای آن این است که وقتی یک وب سایت بهینه می شود ، “به همان زبان بازدیدکننده بالقوه خود صحبت می کند”.
کلمات کلیدی پل ارتباطی بین SEO و مصرف کنندگان است که به اتصال مستقیم این جستجوگران به سایت شما کمک می کند.
تهیه لیست کاملی از کلمات کلیدی باید اولین و مهمترین قدم در ابتکار عمل SEO شما باشد. اگرچه اغلب خسته کننده است ، اما ارزش اطمینان از وقت و تلاش را دارید تا اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی شما تا حد ممکن مرتبط هستند.و اکنون وقت آن است که شما این کلمات کلیدی را برای استفاده قرار دهید.
یک استراتژی برای استفاده از این کلمات کلیدی درج کلمات کلیدی برتر در صفحات و مناطق پربازدید سایت شماست. این ممکن است از تست بدنه اصلی، عناوین ، برچسب ها یا محتوای وبلاگ باشد. کلمات کلیدی مهم هستند ، اما در صورتی که واقعاً آنها را به کار بیندازید تفاوت ایجاد می کند.هنگامی که محتوای خود را بهینه می کنید ، به خاطر داشته باشید که اهمیت کلمات کلیدی بسیار مهمتر از چگالی کلمات کلیدی است.
کیفیت نسبت به کمیت ، برای مردم با اهمیت است.
اهمیت کلمات کلیدی در سئو چیست؟
اکنون که مفهوم اساسی نقش کلمات کلیدی در سئو را درک کردید ، بیایید کمی عمیق تر درباره اهمیت کلمات کلیدی در سئو صحبت کنیم.وقتی ما یک پست وبلاگ یا یک صفحه وب را “بهینه سازی یا SEO” می کنیم ، این گزینه را داریم که کلمات کلیدی مورد نظر خود را تعریف کنیم. این نوع کلمات کلیدی به عنوان( Meta_keyword را که در تگ های HTML صفحه به کار می رود) شناخته می شوند.در سال 2012 ، تعیین کلمات کلیدی متا مهم بود ، اما از سال 2017 هیچ فایده ای ندارد. الگوریتم های موتور جستجو بسیار هوشمندتر شده اند. آنها اکنون کلیدواژه ها را به صورت خودکار شناسایی کرده و صفحات را به طور خودکار رتبه بندی می کنند.Google قبلاً روشن کرده است که آنها کلمات کلیدی متا را هنگام انتخاب کلمات کلیدی در نظر نمی گیرند و این منطقی است زیرا برای هیچ کس خوب نخواهد بود.به عنوان مثال ، برای این مقاله ، برخی از کلمات کلیدی متا عبارتند از: ” نقش کلمات کلیدی در سئو،کلمات کلیدی در سئو،نکات کلمات کلیدی ، سئو ، تحقیقات کلمات کلیدی” و غیره.
اکنون ، هر کسی که به دنبال “نکات کلمات کلیدی” باشد در این صفحه قرار می گیرد ، چیزی از استفاده نمی بیند و می رود ، بنابراین نرخ گزاف گویی من را افزایش می دهد. این برای من خوب نیست و برای کاربر هم خوب نیست.
بنابراین به یاد داشته باشید که هر زمان کسی به شما گفت که کلمات کلیدی متا مهم است ، حتماً آنها را نادیده بگیرید. ما با اهمیت کلمات کلیدی در سئو هم آشنا شدیم.
چگونه با تحقیق در مورد کلید واژه شروع کنیم
تحقیق برای کلمات کلیدی فرآیند آن یافتن کلمه کلیدی مناسب برای پست شما است. این مرحله مهم است اگر شما می خواهید وبلاگ،وب سایت یا سایت فروشگاهی خود را در یک بازه زمانی کوتاه رشد دهید و در نهایت درآمد کسب کنید. روش های مختلفی وجود دارد که می توانید کلمات کلیدی را بیابید و تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید.
یافتن کلمات کلیدی با SEMrush
این یک ابزار آنلاین است که به شما این امکان را می دهد که کلمات کلیدی را پیدا کنید ، ببینید سایت شما برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی کرده است و به شما امکان می دهد از رقبای خود جاسوسی کنید.یک ایده خوب این است که وبلاگ های برتر را در بخش خود انتخاب کنید و آنها را به SEMrush اضافه کنید تا ببینید این سایت ها برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند. از اینجا ، شما فقط نیاز به ساخت محتوای منحصر به فرد و با کیفیت بالا در اطراف آن کلمات کلیدی دارید.
این یک ابزار پولی است ، اما با استفاده از این لینک می توانید یک دوره آزمایشی رایگان 15 روزه (به ارزش 199 دلار) دریافت کنید.
https://www.semrush.com/signup/?src=secure&custom=secure&offer=qbxn0jdu&promo=SHOUTMELOUD-9HTYCXCMhttps://www.semrush.com/signup/?src=secure&custom=secure&offer=qbxn0jdu&promo=SHOUTMELOUD-9HTYCXCM
یافتن کلمات کلیدی با جستجوی Google
همچنین می توانید از جستجوی Google برای یافتن کلمات کلیدی هدف استفاده کنید.وقتی هر چیزی را تایپ می کنید ، Google به طور خودکار یک جستجویی را پیشنهاد می کند. با استفاده از این روش می توانید لیستی از کلمات کلیدی را ایجاد کنید و برای بررسی حجم جستجو برای همه این کلمات کلیدی از SEMrush یا Google’s Keyword Planner یا wordtracker استفاده کنید

سایر ابزارهای کلیدی کلیدی:
Keyword Planner: ابزار رسمی Google. رایگان ، اما به اندازه SEMrush قدرتمند نیست.
LongTailPro: ابزاری عالی برای یافتن کلمات کلیدی طولانی در هر مکان.
هنگامی که کلمات کلیدی به اصطلاح سودآوری را پیدا کردید ، وظیفه شما نوشتن مقاله ای بهینه شده برای SEO برای کلمات کلیدی مورد نظر خود است. برای درک چگونگی هدف قرار دادن کلمات کلیدی در یک پست خاص می توانید مقاله سئوی داخلی (on page seo)را دنبال کنید.
چگالی(تراکم)کلمه کلیدی و قرار دادن کلمه کلیدی
تراکم کلمات کلیدی یک موضوع پیچیده است.این مقاله ویکی پدیا در مورد نحوه محاسبه تراکم کلمات کلیدی ایده منصفانه ای به شما ارائه می دهد. بسته به کلمات کلیدی مورد نظر خود ، (طولانی یا کوتاه) ، سعی کنید درصد کلی تراکم کلمه کلیدی را حفظ کنید.هنگامی که ربات ها در صفحه شما خزیدند ، می توانند از نظر تراکم کلمه کلیدی ، کدام یک از کلمات کلیدی خاص را رتبه بندی کنند؟؟
هدف قرار دادن کلمات کلیدی مهم است اما از “پر کردن کلمات کلیدی” فاصله بگیرید. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در هر صفحه در نهایت برای رتبه شما مضر خواهد بود.نینجا های مختلف SEO در مورد تراکم کلمات کلیدی ایده های مختلفی دارند ، اما کلمه کلیدی اصلی شما نباید ایده آل بیش از 2٪ مقاله باشد. من سعی می کنم آن را بین 1تا1.5٪ نگه دارم.به یاد داشته باشید ، شما می توانید بیش از یک کلمه کلیدی را در یک پست وبلاگ یا یک صفحه هدف قرار دهید. اما من پیشنهاد می کنم که آن را کمتر از سه نگه دارید زیرا اگر پست شما با کیفیت باشد ، به طور غیر مستقیم برای کلمات کلیدی مرتبط با کلمات کلیدی طولانی نیز رتبه بندی خواهید کرد.
بنابراین مراقب باشید کلمات کلیدی را “پر” نکنید.
پر کردن کلمات کلیدی چه کاری انجام می دهد؟
استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی ، ربات های گوگل را از این واقعیت آگاه می کند که شما با پر کردن کلمات کلیدی غیرضروری در پست خود “اسپم” می کنید. Google فکر خواهد کرد شما سعی دارید سیستم را فریب دهید. Google برای این عمل جریمه ای را در نظر گرفته است.بنابراین وقتی تعداد کلمات کلیدی مورد استفاده خود را برای سئو جستجو می کنید عاقل باشید. به خصوص از به روزرسانی Google Panda 2011) ، هرگونه عملکرد SEO که به نظر طبیعی نیست ، برای سایت شما مضر است.
عناوین متا ، توضیحات متا و تگ های عناوین
حالا که یک کلمه کلیدی کامل برای هدف گیری دارید و در حال نوشتن یک پست عالی هستید ، سعی کنید از آن کلمه کلیدی به عنوان بخشی از عنوان پست استفاده کنید. به طور پیش فرض ، این عنوان همچنین عنوانی است که در موتورهای جستجو نشان داده می شود (به عنوان مثال “عنوان متا”).
همچنین می توانید توضیحاتی را برای کاربران بنویسید تا ببینند وقتی آنها در موتور جستجو به سایت شما نگاه می کنند (به عنوان مثال “توضیحات متا”). افزودن توضیحات متای مربوطه همچنین به اطلاعات بیشتری درباره صفحه یا پست شما برای ربات های موتور جستجو می دهد.پیشنهاد می کنم از کلمه کلیدی خود در توضیحات متا نیز استفاده کنید.
توجه: شما می توانید عناوین متا و توضیحات متا را با استفاده از یک پلاگین SEO مانند Yoast SEO بنویسید.
همچنین سعی کنید با استفاده از برچسب های H2 و H3 مقالات سئو دوستانه (seo friendly)بیشتر بنویسید (عنوان شما به طور پیش فرض در وردپرس H1 است). با این حال ، بیش از حد از برچسب های عنوان استفاده نکنید ، زیرا عنوان های پر شده با کلمات کلیدی و برچسب های بسیار زیاد عنوان می توانند منجر به یک رتبه بندی منفی شوند.
نکته SEO تصادفی: از شماره ها در لینک ثابت خود استفاده نکنید (به عنوان مثال yourdomain.com/4-ways-to-rank-higher-in-google) زیرا در آینده ، اگر می خواهید مقاله را با اضافه کردن یک نکته اضافی گسترش دهید ، در آینده ( به عنوان مثال 5 روش برای رتبه بندی بالاتر در Google) ،که لینک ثابت دیگر دقیق نخواهد بود.
الان باید چیکار کنیم؟
اکنون که مطلع شدید کلمات کلیدی نقش مهمی در سئو سایت دارند ، اولین کار شما یافتن 5-6 کلمه کلیدی سودآور برای پست بعدی شما است.با استفاده از ابزارهایی که بالاتر معرفی کردم پستی را بر اساس کلمه کلیدی مورد نظر خود بنویسید و از هر یک استفاده کنید.
به یادگیری و تلاش ادامه دهید!وقتی در صفحه اول قرار گرفتید ، در کامنت ها به من اطلاع دهید! فراموش نکنید که مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!
برای یادگیری صفر تا صد سئو داخلی بر روی لینک کلیک کنید