
متغیر ها در پایتون
متغیر ها ، محفظه ها و ظرف هایی هستند که داده و اطلاعات رو در خودشون ذخیره میکنند.
ایجاد متغیر های پایتون
پایتون هیچ فرمان یا دستوری برای ایجاد یه متغیر نداره.
یه متغیر در زمانی که اولین مقدار به اون اختصاص داده بشه ایجاد میشه.
x = 5 y = "John" print(x) print(y)
نیازی نیست که برای ایجاد یه متغیر نوع مقدار و اطلاعات اون نوشته بشه و میشه حتی پس از اینکه اون ایجاد و تنظیم شد ، نوع اون تغییر داده بشه.
x = 4 # x is of type int x = "Sally" # x is now of type str print(x)
کستینگ (Casting)
اگر میخواید نوع داده و اطلاعات یه متغیر رو مشخص کنید ، این میتونه با روش کستینگ (Casting) انجام بشه.
x = str(3) # x will be '3' y = int(3) # y will be 3 z = float(3) # z will be 3.0
نوع داده رو دریافت کنید.
با تابع ()type میشه نوع داده یه متغیر رو دریافت کرد.
اگر شما اطلاعات بیشتری در مورد انواع داده و کستینگ نیاز دارید در جلسه های بعد میتونید مطالعه کنید.
تک کوتیشن و دابل کوتیشن
متغیر های نوع رشته ای رو میشه با تک کوتیشن و دابل کوتیشن ایجاد کرد:
x = "John" # is the same as x = 'John'
حساس به کارکتر ها و حروف
نام های متغیر به حروف بزرگ و کوچک حساس هستش.
با این کار دو متغیر متفاوت ایجاد میشه:
a = 4 A = "Sally" #A will not overwrite a
خوب آموزش این قسمت ما تموم شد اگه این مطلب بدردتون خورده با کامنتتون ما رو خوشحال کنید ، تو نام های متغیر | آموزش python – قسمت پنجم منتظرتونم.