سئو

سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید چیست؟

از روزهای غرب وحشی در اواخر دهه 1990 ،SEO به دو کمپ گروه بندی شده “سئو کلاه سیاه” و “سئو کلاه سفید”.با گذشت زمان ، این تمایزها چیزی بیشتر از کاریکاتورها ، شروران کارتونی و قهرمانانی نیستند که فقط در تخیلات فردی ما وجود دارند و معمولاً متناسب با برنامه های بازاریابی ما تزئین شده اند.حتی هنگامی که بر اساس تاکتیک های خاصی کار می کنید،”سئو سیاه” در مقابل “سئو سفید” بسیار شبیه “محافظه کار” در مقابل “لیبرال” است،این تعریف با سال و هر شخصی که می پرسید تغییر می کند و این تعریف تقریباً همیشه مملو از مفروضات و قضاوت ها است.

متأسفانه ، بسیاری از صاحبان مشاغل هنوز SEO های خود را بر اساس کلاهی که بر سر می گذارند انتخاب می کنند ، حتی زمانی که این کلاه فقط در تماس های فروش ظاهر می شود. بنابراین ، من می خواهم سوالات بهتری بپرسم. تفاوت های استراتژیکی و تاکتیکی واقعی در پشت آنچه ما اغلب به عنوان سئوی کلاه سفید و “سئو سیاه” تصور می کنیم وجود دارد ، و این تفاوت ها همان چیزی است که شما باید بدانید تا انتخاب های مناسب برای کسب و کار خود را انجام دهید.

این درباره اخلاق نیست

در حالی که ما عموماً خود را “کلاه سفید” در errorweb.ir می دانیم ، من اخلاق را موقتاً برای این پست کنار می گذارم. من فرض می کنم که وقتی می گوییم ” سئو کلاه سیاه” ، ما در مورد رفتارهای غیرقانونی آشکار (مانند هک کردن سایت دیگران) صحبت نمی کنیم.ما در مورد نقض عمدی قوانین Google برای بهبود رتبه شما صحبت می کنیم.در حالی که معتقدم تقلب در سیستم و لطمه زدن به کیفیت جستجو پیامدهای اخلاقی دارد ، این پست به منظور نگاه صادقانه به انتخاب های واقعی است که هنگام انتخاب مسیر SEO با آن روبرو هستید.

1_با ارزش بالا یا کم ارزش؟

اولین سوال این است که آیا قصد دارید تاکتیک های “با ارزش بالا” یا “کم ارزش” را دنبال کنید؟ من نمی خواهم یک دوگانگی مبهم و ناامید کننده را با یکی دیگر جایگزین کنم،بنابراین بگذارید شرایط خود را تعریف کنم.منظورم از “ارزش”،ارزشی است که این تاکتیک ها برای بازدیدکنندگان سایت و جستجو فراهم می کند.ما گاهی تاکتیک های کم ارزش را “هرزنامه” می نامیم که معمولاً غیرقانونی نیست و حتی همیشه غیر اخلاقی هم نیست(بسته به دیدگاه شما)،اما به طور خاص برای اهداف SEO انجام می شود.

در اینجا یک مثال وجود دارد:پیوند دادن همه سایت های مشتری به سایت خود با پیوندها و کلمات کلیدی که در فوتر سایت استفاده شده. من این را غیراخلاقی نمی نامم ، اما ارزشی ندارد و صادقانه بگویم ، بسیار آسان است. گوگل این را می داند و به طور طبیعی آنها اکنون این پیوندها را بی ارزش می کنند (در موارد شدید ، حتی ممکن است سایت مورد نظر را مجازات کنند).

از قضا ، تاکتیک های “کم ارزش” اغلب برای افرادی که سعی می کنند تا حد امکان با کمترین هزینه رشد کنند، یک ارزش تلقی می شود. عملاً مردم زمان انجام این تاکتیک ها را دست کم می گیرند و بازده سرمایه گذاری را بیش از حد ارزیابی می کنند. تاکتیک های کم ارزش تمایل دارند به سرعت محو شوند. با تهاجم بیشتر گوگل ، تاکتیک های کم ارزش نیز خطرناک تر می شوند (به سوال شماره 2 مراجعه کنید).

به نظر من ، یک مشکل اساسی تر وجود دارد تاکتیک های کم ارزش چیزی برای آینده ایجاد نمی کنند. هنگامی که آنها شکست می خورند و معمولاً این کار را انجام می دهند ، باید دوباره شروع کنند و تاکتیک های کم ارزش جدیدی را دنبال کنند. در اینجا یک مثال وجود دارد فرض کنید شما پیوندهایی را از همه مشتریان خود در متن پایین صفحه دریافت می کنید و شبکه پیوند یک طرفه شما چیزی شبیه به این است:

شبکه پیوند ساده - فقط SEO

پیوند “آب میوه” جاری است و همه علائم سبز است. سپس ، یک روز ، گوگل این تاکتیک کم ارزش را قطع می کند. چه چیزی برای شما باقی مانده است؟

شبکه پیوند ناموفق بود

چیز زیادی برای شما باقی نمی ماند ، زیرا این پیوندها هیچگاه ارزش واقعی از SEO را ندارند. اما تصور کنید که این پیوندها نه تنها دارای مجوز (با رنگ سبز) ، بلکه ترافیک (با رنگ آبی) هستند:

شبکه پیوند ساده - SEO + ترافیک

حال ، فرض کنید گوگل قوانین را تغییر می دهد و شما قدرت رتبه بندی آن پیوندها را از دست می دهید. پیوندها هنوز دارای ارزش هستند ، زیرا هنوز بازدیدکنندگان را به سایت شما منتقل می کنند:

شبکه پیوند تا حدی ناموفق بود

ممکن است تصویر دقیقاً یکسان نباشد و کمیت و کیفیت ترافیک تغییر کرده باشد ، اما شما در آب نمیمیرید. می دانم که این را بیش از حد ساده کرده ام ، اما فقط می خواهم نکته را کاملاً روشن کنم. اگر بازی را صرفاً برای سئو انجام دهید و بازنده باشید ، همه چیز را از دست می دهید. اگر چیزی با ارزش بسازید که در واقع بازدیدکنندگان را به خود جذب کند و سپس قوانین تغییر کنند ،در آن زمان شما چیزی ساخته اید.

2_پر خطر یا کم خطر؟

دومین سوالی که باید از خود بپرسید این است: چقدر ریسک را قبول دارید؟فقط لبخند نزنید و سر تکان ندهید و در مورد اینکه چگونه “ریسک پذیر” هستید به من بگویید-من شنیده ام که بسیاری از مردم به شرکت های SEO خود می گویند “به دنبال آن باشید!” هنگامی که استراتژی آنها ماهها بعد سقوط کرد و سوخت، فقط کارشان به گریه در گوشه و کنار کشیده شد.آیا می توانید با خطر مجازات شدید از جمله حذف کامل از فهرست Google زندگی کنید؟

سئو پرخطر مانند سرمایه گذاری پرخطر است،بله،اگر بدانید چه کار می کنید می تواند پاداش بالایی داشته باشد، اما به ازای هر 1 برنده در این بازی 99 شرکت وجود دارد که چشم های خود را می بندند و گوش های خود را می پوشانند.اگر آنچه از شرکت SEO خود می شنوید خیلی خوب به نظر برسد ، سوالات بیشتری بپرسید. همانطور که پست اخیر پدی موگان اشاره کرد ، خطر شما مسئولیت شخص دیگری نیست.

من فکر می کنم که بسیاری از تاکتیک های “سئو کلاه سیاه” و حتی برخی از تاکتیک های کلاه خاکستری بسیار خطرناک تر از گذشته هستند. زمانی بود که اگر بازی را خیلی سخت انجام می دادید ، ضربه ای به مچ دست شما وارد می شد و باید از نو شروع می کردید. ممکن است چند هفته عقب افتاده باشید ، اما در ماه های منتهی به آن نیز پول زیادی به دست آورده اید. من نمی گویم درست است ، اما بگذارید حداقل در مورد گذشته صادق باشیم.

سریع به سال 2013 بروید و به روزرسانی هایی مانند پنگوئن را ببینید تقریباً یک سال پس از پنگوئن اصلی،مواردی که من به طور خصوصی شنیده ام تقریباً همیشه شامل قطع گسترده پیوندها (در بسیاری موارد خوب و بد) بوده و ماه ها به طول انجامیده است. این ماه ها با از دست دادن درآمد بزرگ همراه است و این از طرف آژانس های بزرگ است که منابع و ارتباطاتی دارند که بسیاری از مشاغل به آنها دسترسی ندارند.

حتی تاکتیک های نیمه معصوم نیز ضربه سختی خورده اند. به تازگی ، شما می توانید تعدادی از صفحات شهر/ایالت را با چند کلمه کلیدی دم بلند بچرخانید و بسیار خوب عمل کنید. آیا این یک تاکتیک با کیفیت بود؟ نه،در بدترین حالت ، Google شروع به نادیده گرفتن آن صفحات می کند.سپس،پاندا آمد،و در حال حاضر کل سایت شما می تواند از مشکلات کیفیت رنج ببرد.قیمت اشتباهات بیشتر می شود و گوگل مجازات بیشتری میکند.

من اینجا نیستم که به شما بگویم چه کار کنید،اما این فقط یک خطبه “سئو کلاه سفید” نیست.من در یک سال گذشته حرکات گوگل را بسیار مطالعه کرده ام و صادقانه معتقدم که خطر تاکتیک های دستکاری به طور چشمگیری افزایش یافته است.من همچنین معتقدم که این فقط یک آغاز است.بنابراین،اگر می خواهید بازی را انجام دهید،مطمئن شوید که ضرر میکنید.

درک این نکته مهم است که هر تاکتیک خطراتی را به همراه دارد،به ویژه اگر نتوانید تنوع ایجاد کنید.وقتی شرکتی را می شنوم که می گوید “مشتریان ما هرگز تحت تأثیر به روزرسانی قرار نمی گیرند،زیرا ما فقط از روش های تأیید شده توسط Google استفاده می کنیم!” ، آن وقت می دانم که آن شرکت فقط شش ماه است که فعالیت می کند.دیر یا زود،سئو کلاه سفید یا سئو کلاه سیاه فرقی نمیکند کدام باشید قوانین تغییر می کندو شما می توانید سفید درخشان باشید و همچنان تحت تأثیر مواردی مانند پرداخت پولی ، تغییرات طرح SERP ، تغییرات ویژگی SERP و غیره قرار بگیرید.

3_کوتاه مدت یا بلند مدت؟

در نهایت،من فکر می کنم شما باید در نظر بگیرید که آیا شما در این راه طولانی مدت هستید یا فقط سعی می کنید یک نمایش کوتاه مدت بسازید.به عنوان مثال،فرض کنید شما در حال ایجاد یک سایت وابسته برای فروش لوازم جانبی برای Samsung Galaxy S4 هستید (که اخیراً هنگام نوشتن این پست اعلام شد). بازار گوشی های هوشمند به سرعت حرکت می کند و به عنوان یک شرکت وابسته در این فضا،با چند واقعیت روبرو هستید:

  • احتمالاً پول زیادی برای سرمایه گذاری اولیه ندارید
  • شما باید ترافیک خود را به سرعت افزایش دهید
  • حداکثر فرصت شما ممکن است فقط 6 تا 12 باشد

باز هم می گویم،من قضاوت اخلاقی نمی کنم،اما عملاً این یک نوع وضعیت تجاری متفاوت است.ممکن است وقت نداشته باشید که محتوای حماسی بسازید یا شش ماه را صرف ایجاد یک دنبال کننده اجتماعی کنید،و عواقب ناشی از سوختن در یک سال آینده ممکن است بسیار ناچیز باشد.بنابراین،اگر می دانید که تجارت شما کوتاه مدت است،می توانید ریسک هایی را که دیگران نمی توانند انجام دهند،بپذیرید.

من فکر می کنم مشکل این است که بسیاری از مشاغل بلند مدت اینگونه فکر می کنند:”من نمی توانم هزینه کنم”،”من وقت ندارم برای حرکت کردن”،”من اکنون به نتایج نیاز دارم ! “بنابراین،شما به سراغ تاکتیک های کم ارزش می روید تا سریع و ارزان حرکت کنید.حتی اگر هرگز توسط گوگل شکست نخورید،واقعیت این است که این تاکتیک ها کوتاه مدت هستند آنها محو می شوند یا می سوزند،و شما باید دوباره شروع کنید.بنابراین،شما دائماً در چرخه ای هستید که روند کم ارزش بعدی را دنبال می کنید.

این ممکن است در ابتدا برای بیرون آمدن از دروازه جذاب باشد،اما به مرور زمان فکر می کنم این یک پیشنهاد بازنده است.اگر چیزی را که ماندگار است بسازید،همیشه در تعمیرات گیر کرده اید.اگر سرمایه گذاری زودهنگام انجام دهید،این سرمایه گذاری ها نتیجه می دهند و می توانید بر اساس آنها سرمایه گذاری کنید.من این را چندین بار با محتوا در چند سال گذشته دیده ام من روی قطعه ای سرمایه گذاری می کنم که انتظارات فوری من را برآورده نمی کند.

بنابراین ، چه چیزی برای شما مناسب است؟

نمی توانم به شما بگویم چگونه کسب و کار خود را اداره کنید.من فقط می خواهم که شما از خود(و فروشندگان خود)سوالات سخت را بپرسید. آیا تاکتیک های”کم ارزش”در واقع در هزینه شما صرفه جویی می کنند؟ واقعاً چقدر ریسک می کنید؟ آیا اولویت شماره 1 شما برای راه اندازی سریع و ارزان است یا در تلاش برای ایجاد یک تجارت واقعی و بلند مدت هستید؟ اگر بهترین کاری که ارائه دهنده شما می تواند انجام دهد این است که کلاه خود را به شما نشان دهد،و آنها نمی توانند به شما در پاسخ به این سوالات کمک کنند،پس ادامه دهید مهم نیست رنگ آن کلاه چیست.

برای خواندن مقاله 11روش سئو داخلی برای رتبه بندی بهتر در سال2021 بر رور لینک کلیک کنید

آرش مرادوند

آرش مرادوند حدود 3 سالی هست که در زمینه برنامه نویسی و تولید محتوا و سئو به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، آرش یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های ارور وب را توسعه می دهد، آرش به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا