سئو

سئو در 2022

سئو در 2022

روندهای سئو 2022 و تغییرات جدید سئو در سال آینده به عنوان ثمره بهبود الگوریتم های گوگل و تجربه کاربر در انتظار ما خواهد بود. این الگوریتم ها هزاران به روز رسانی را در طول سال دریافت می کنند، تجربه کاربر به دلیل فناوری جدید تغییر می کند و در نتیجه الزامات سئو تکامل می یابد. با در نظر گرفتن همه این موارد، عاقلانه است که بدانیم وب سایت ها برای تلاش های سئوی سال آینده در حال حاضر چه مراحلی را طی خواهند کرد. بنابراین، می‌توانید دستاوردهای سئو موفق‌تر، سازنده‌تر و با رتبه بهتر و بالاتری داشته باشید.

امروز، به عنوان کارشناسان سئو، در مورد روندهای سئو 2022 و تغییرات جدید سئو صحبت خواهیم کرد.

شما در این مقاله با تغییرات جدید سئو در 2022 آشنا خواهید شد در ادامه با ما همراه باشید

روندهای برتر سئو 2022 که باید برای آنها آماده باشید

ما می توانیم تغییرات جدید سئو را به عنوان تغییرات مد در نظر بگیریم که سال به سال متفاوت است. همراه با تغییر سئو هر ساله، عوامل مورد نیاز برای ارائه محتوای غنی تر و با کیفیت بالاتر به کاربران اینترنت نیز تکامل می یابد. با پیروی از روندهای سئوی 2022 زیر، می توانید با ما همراه باشید و رتبه های بالاتر سئو را کسب کنید و در عین حال تجربه کاربری را بهبود ببخشید.

هوش مصنوعی وارد بازی شده است

یکی از تغییرات جدید سئو در هوش مصنوعی می باشد.هوش مصنوعی توسط هر بخش، از مراقبت های بهداشتی گرفته تا بانکداری، در شرکت ها ادغام می شود. محبوبیت و عملکرد رو به رشد آن باعث می شود که از مشاغل مبتنی بر وب سایت نیز جدایی ناپذیر باشد. چند دلیل برای این وجود دارد. هوش مصنوعی می تواند به طور خودکار وب سایت شما را کنترل کند و گزارش هایی را در اختیار شما قرار دهد. در عین حال، به لطف قابلیت تجزیه و تحلیل خود، می تواند به توسعه استفاده از کلمات کلیدی جذاب برای مخاطبان هدف شما کمک کند. به لطف توانایی تجزیه و تحلیل خود، می تواند رفتار بازدیدکنندگان شما را نیز بررسی کند و فرصت هایی را برای ارائه خدمات بهتر به شما ایجاد کند.

2022 SEO Trends هوش مصنوعی

علاوه بر این، الگوریتم هوش مصنوعی RankBrain توسعه یافته توسط گوگل در حال حاضر تنها در مرحله جمع آوری اطلاعات است. با این حال، شکی نداریم که به مرور زمان توسعه یافته و با خودآموزی به ساختاری کاملاً یکپارچه با سئو تبدیل خواهد شد. بنابراین، بسیار عاقلانه خواهد بود که از قبل در تغییرات سئو برای آن آماده باشید.

جستجوی صوتی

دستیارهای صوتی با تکنولوژی بالا مانند دستیار گوگل، سیری توسعه یافته توسط اپل و الکسا ارائه شده توسط آمازون نیز قابلیت جستجوی صوتی را بسیار بهبود بخشیده و محبوب کرده اند. بنابراین، برخی از افراد می خواهند به لطف این ابزارها در هر جایی که به دست آورده اند، سهولت برای آنها فراهم شود. در نتیجه، کاربران نمی خواهند هنگام بازدید از یک وب سایت، به جای تایپ کردن، راحتی جستجوی صوتی را کنار بگذارند. در سال 2019، 33 درصد از مردم آمریکا از دستیار صوتی بهره مند شدند، در حالی که در سال 2018، 27 درصد از جمعیت جهان از جستجوی صوتی استفاده کردند. به عنوان کارشناسان ارور وب، ما به شما اطمینان می دهیم که این نرخ روز به روز در حال افزایش است.

بنابراین ما باید از تمام داده های آماری چه چیزی را بفهمیم؟ همانطور که برای سئو 2022 آماده می شوید، باید محتوای خود را برای پاسخگویی به جستجوی صوتی بهینه کنید و کلمات کلیدی خود را بر اساس آن انتخاب کنید که در تغییرات جدید سئو بسیار مهم است.

چت ربات ها

این عاملی است که توسط شگفتی های فناوری مانند سیری و الکسا که در قسمت جستجوی صوتی فهرست کرده ایم رواج یافته و یکی از ثمرات هوش مصنوعی است. چت بات ها می توانند به سوالات افرادی که به هر دلیلی از وب سایت شما بازدید می کنند، بدون نیاز به انسان پاسخ دهند. با تشکر از روبات‌هایی که می‌توانند به سؤالات کاربران پاسخ دهند، می‌توانید خدمات مشتری فعال‌تری را به‌طور خودکار ارائه دهید. علاوه بر این، این ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی، تجربه کاربری را بهبود می‌بخشند و در عین حال تمایل افراد برای دسترسی به اطلاعات را برآورده می‌کنند. به این ترتیب شرکت شما در چشم مردم اعتماد پیدا می کند.

تغییرات جدید سئو در 2022

سئوی بهتر با ویدیوها همراه است

یکی دیگر از تغییرات سئو محتوای ویدیویی است که در سال‌های اخیر به‌طور تصاعدی رشد کرده است. به عنوان مثال، یوتیوب در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر دارد. اینستاگرام و Tiktok همچنین دارای میلیاردها کاربر هستند.  در نتیجه یک نظرسنجی منتشر شده توسط Statista ، که27٪ از مردم حداقل 10 ساعت در هفته را صرف ویدیو می کنند، در حالی که 15.4٪ 7-10 ساعت و 18.3٪ 4-7 ساعت را صرف می کنند. به طور خلاصه، مردم عاشق تماشای ویدیو هستند. به همین دلیل، انجام سئوی موثرتر از طریق پلتفرم هایی مانند یوتیوب، اینستاگرام، تیک تاک به یک ضرورت تبدیل شده است تا اولویت. اگر هنوز حسابی برای انتشار محتوای ویدیو ندارید، همین الان یک حساب کاربری ایجاد کنید.

با این حال، ثبت نام تنها قدم اول است. ما چند مرحله را برای پشتیبانی از سئوی شما در حین ایجاد کانال ویدیویی خود ذکر کرده ایم:

  • کانال/صفحه خود را به روشی کاربرپسند توصیف کنید. شما باید خود را هم به کاربران و هم به موتورهای جستجو معرفی کنید.
  • در این فرآیند، می توانید از کلمات کلیدی که اغلب توسط مخاطبان هدف خود و در صنعت استفاده می شود، بهره مند شوید.
  • با تقویت کلمات کلیدی با هشتگ می توانید به مخاطب مورد نظر خود برسید.
  • باید کیفیت فیلم های خود را حداقل HD تهیه کنید. یکی از مهم ترین تغییرات جدید سئو این است که کیفیت بد در روندهای سئو 2022 دیگر قابل قبول نیست.

محتوای مناسب برای موبایل

مردم اکنون ترجیح می دهند به جای نشستن پشت کامپیوتر، با تلفن یا تبلت به اینترنت متصل شوند. در واقع این رقم به قدری زیاد است که مشخص است بیش از نیمی از مصرف اینترنت توسط کاربران موبایل انجام می شود. علاوه بر این، با نمایه سازی موبایل اول که توسط گوگل در سال 2019 اعلام شد، مشخص شده است که هر سایتی که پشتیبانی موبایلی نداشته باشد برای گوگل ارزشی ندارد. با در نظر گرفتن این موارد، داشتن یک وب سایت سازگار با موبایل در تغییرات جدید سئو در سال 2022 برای رتبه بالاتر در موتورهای جستجو ضروری است.

برخی از جنبه‌ها وجود دارد که می‌توانیم به شما توصیه کنیم تا یک وب‌سایت و محتوای سازگار با موبایل بر اساس تخصص ما در ارور وب تهیه کنید:

  • بهینه سازی طراحی وب سایت شما برای انطباق خودکار با هر صفحه نمایش یکی از اساسی ترین فرآیندهای بهینه سازی موبایل است. وب سایت شما باید صفحه نمایش مناسبی داشته باشد که به طور خودکار با هر رزولوشن بدون در نظر گرفتن تبلت، تلفن یا مدل یکپارچه شود.
  • همچنین، زمانی که فکر می‌کنید یک وب‌سایت کافی نیست، می‌توانید یک برنامه برای iOS و Android برای دانلود ارائه دهید.
  • پس از تکمیل این موارد، باید طرحی را برای وب سایت یا برنامه خود انتخاب کنید که دسترسی به تلفن همراه و ناوبری را روان کند.
  • سپس می‌توانید با یک تست سازگار با موبایل از طریق جستجوی Google بررسی کنید که وب‌سایت خود تا چه حد برای موبایل مناسب است . بنابراین، می‌توانید به گزارش قابلیت استفاده از تلفن همراه در Google Search Console دسترسی داشته باشید .

EAT گوگل پیشرفت خواهد کرد

گوگل همیشه نشان می دهد که کیفیت محتوا در تعیین رتبه بندی موتور جستجو چقدر مهم است. آنچه شما باید از “محتوای با کیفیت” بفهمید شامل سه عامل است: تخصص، معتبر بودن و قابل اعتماد بودن. این سه عامل برای موفقیت در سئو و رتبه بندی بسیار مهم و تاثیرگذار هستند. از طریق EAT، گوگل می تواند تشخیص دهد که آیا صفحه وب ارائه کننده محتوای گمراه کننده، ضعیف و اشتباه از صفحه وب ارائه کننده محتوای غنی و قابل اعتماد است. از آنجایی که رویکرد EAT گوگل بسیار مهم است، هر کسب و کاری باید محتوایی مطابق با خواسته های گوگل تولید کند.

برای ایجاد محتوای با کیفیت، فهرست زیر ممکن است به شما در دستیابی به هدفتان کمک کند:

  • شما می توانید با ایجاد شخصیت خریدار به مخاطبان هدف خود برسید، آنها را درک کنید و مشخص کنید که چه چیزی می خواهند مصرف کنند. همچنین به شما امکان می دهد علاقه مخاطبان هدف خود و آنچه را که می خواهند به عنوان محتوا ببینند را بررسی کنید.
  • همانطور که محتوای خود را آماده می کنید، ارائه لینک های منبع هنگام اشتراک گذاری داده ها باعث می شود که قابل اعتماد به نظر برسد. اگر منبع شما معتبر باشد، ادعای شما قوی تر می شود.

تمرکز بر اصل EAT گوگل بسیار مهم است، زیرا حتی در تغییرات جدید سئو در 2022، صفحات جدیدی اضافه خواهند شد و گوگل باید این صفحات را حذف کند و بهترین ها را به کاربران خود نمایش دهد. اگر می خواهید در رتبه اول در بین این صفحات نمایش داده شوید، باید با رعایت EAT در سال 2022 محتوا را تهیه کنید.

قطعه های ویژه چیست؟

Featured Snippets یک ویژگی است که به عنوان نوعی جعبه پاسخ عمل می کند که Google بسته به درخواست اصلی در صفحه نتایج جستجو نمایش می دهد. هدف کلی این قطعه‌های ویژه ویژگی‌ است که توسط Google به عنوان راهی برای ارائه سریع‌ترین و مرتبط‌ترین اطلاعات به کاربرانش به ساده‌ترین روش توسعه یافته است. بنابراین، هدف آن افزایش تجربه کاربری با کاهش زمان کاربران در هنگام مرور صفحات مختلف است. اگرچه ممکن است به نظر چیزی باشد که ترافیک ارگانیک را کاهش می دهد، برعکس، از نظر سئو بسیار مثبت است، زیرا یک ویژگی “مفید برای کاربر” است.

به عنوان کارشناس سئو، من نکاتی را برای شما دارم که می‌توانید در قطعه‌های ویژه نمایش داده شوید:

  • محتوای شما باید پاسخ های مشخصی به سوالات ارائه دهد. در غیر این صورت، بعید است که شما نتیجه برتر را بدست آورید.
  • شما باید سوالات احتمالی را تخمین بزنید و با توجه به آنها مطالب خود را آماده کنید.
  • محتوای شما باید به خوبی با کیفیت بالا آماده شده باشد و در عین حال جامع باشد و خواننده را درگیر کند.
  • بخش پرسش و پاسخ راه خوبی برای نمایش در قطعه های برجسته است.

محتوای طولانی و با کیفیت

در میان انتظارات روند سئو در سال 2022، محتوای طولانی تأثیر مثبتی بر امتیاز سئوی شما خواهد داشت. در واقع، این نتیجه مشاهدات در طول زمان است تا یک تخمین. با گذشت زمان، مشخص شد که محتوای طولانی تر (تا زمانی که جذاب و با کیفیت باشد) ترافیک بیشتری ایجاد می کند. بنابراین، هنگام تهیه محتوای خود، روی تهیه محتوای جامع، مرتبط، طولانی و با کیفیت تمرکز کنید. البته در حین انجام این کار به یاد داشته باشید که نوشتن باید تا حد امکان جذاب باشد.

بنابراین چگونه می توانید مطالب را تا حد امکان با کیفیت و سرگرم کننده حفظ کنید؟ به‌عنوان متخصص ارور وب، چند پیشنهاد دارم.

  • محتوای خود را با استفاده از H1-H2-H3 به بخش هایی تقسیم کنید. به این ترتیب مقاله شما ساختاری خواهد داشت و حواس خواننده پرت نمی شود.
  • استفاده از H1-H2-H3 همچنین فهرست و اسکن مقاله شما را برای ربات های گوگل آسان تر می کند.
  • می توانید از آیتم سازی در بخش های متنی استفاده کنید. مصرف آیتم ها آسان و خواندن آن سرگرم کننده است. با این حال، قبل از اینکه به آیتم بندی بروید، علامت دهید که با آیتم کردن ادامه خواهید داد، حتی اگر فقط یک جمله طول بکشد. در غیر این صورت، خوانندگان نمی توانند از تغییر لحن نوشتن آگاه شوند.

چرا روند سئو همیشه تغییر می کند؟

پاسخ به این سوال شامل دو عامل است. اولین عامل این است که مردم و انتظارات آنها در اینترنت در طول زمان تغییر می کند. دومین عامل به روز رسانی الگوریتم است که به طور مرتب در طول سال از دنیای موتورهای جستجو بازدید می کند.

تغییر رفتار انسان

هر چقدر هم که پیش پا افتاده به نظر برسد، ما به عنوان انسان تغییر می کنیم. تفاوت هایی بین روش جستجوی ما در سال گذشته و روش جستجوی امسال در هنگام استفاده از اینترنت وجود دارد. به عنوان مثال، سئوی مبتنی بر ویدیو، که در سال های گذشته اهمیت چندانی نداشت، ممکن است در سال آینده به عنوان یک عامل تغییر دهنده شود. این به این دلیل است که تعداد افرادی که اطلاعات را از طریق ویدیو مصرف می کنند افزایش یافته است. در این صورت، محتوایی که تولید می‌کنید باید شامل ویدیو باشد و با بازدیدکنندگان شما طنین انداز شود. در غیر این صورت، موتورهای جستجو در مورد تجربه کاربری، شما را پایین می آورند.

الگوریتم های موتورهای جستجو طبق نظر مردم تکامل می یابند

به عنوان عامل دوم، موتورهای جستجو مانند گوگل که می خواهند کیفیت و تجربه کاربری را در بالاترین سطح نگه دارند، به طور منظم الگوریتم موتورهای جستجوی کوچک/بزرگ را به روز می کنند. این به‌روزرسانی‌ها عمدتاً برای رفع نیازهای مردم تهیه می‌شوند و گاهی اوقات برای از بین بردن نارضایتی‌های احتمالی/آسیب‌پذیری‌های سیستم قبل از وقوع ارائه می‌شوند. در نتیجه، در پرتو به‌روزرسانی‌های دریافتی، مطالعات سئو نیز همراه با آن در حال پیشرفت است.

اکنون قصد داریم به بررسی سوالات متداول در مورد روند سئو 2022 بپردازیم.

سوالات متداول

 روند سئو چیست؟

 چرا باید تغییرات سئو در 2022 را در وب سایت خود اعمال کنم؟

 آیا روندهای قدیمی سئو همچنان در سال 2022 ارزشمند خواهند بود؟

 بهترین ابزار سئوی که می توانم برای تغییرات سئو در 2022 استفاده کنم چیست؟

 هر چند وقت یکبار باید سئوی وب سایت خود را اصلاح کنم؟

دوست داریم شما در بخش نظرات به سوالات ما پاسخ دهید.

نتیجه

به یاد داشته باشید که الزامات سئو دائما در حال تغییر است و شما باید خودتان را تغییر دهید و بر روی تغییرات سئو بیشتر وقت گذاشته و مطالعه کنید زیرا بخشی از اینترنت هستید. بنابراین، می توانید به نتایج بالاتری در رتبه بندی SERP برسید و در سال 2022 به رشد کسب و کار خود ادامه دهید. دانستن روندهای سئو 2022 علاوه بر دستیابی به رتبه های بالاتر، مزایای زیادی برای وب سایت و کسب و کار شما فراهم می کند. این مزایا شامل همگام شدن با آخرین به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل و ارائه بهترین تجربه کاربری است. با این حال، در سناریویی که شما از روندهای فعلی سئو استفاده نمی کنید، کاملاً ممکن است که سرنگون شوید و رقبای شما از شما پیشی بگیرند.

روندهای سئو 2022 عامل غالب در مطالعات سئو خواهد بود که به گسترش وب سایت و تجارت شما کمک می کند.در این مقاله از روند های سئو 2022 آگاه شدید امیدوارم برای شما مفیده بوده و نهایت استفاده را ببرید.

برای مطالعه مقاله سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید چیست؟ بر روی لینک کلیک کنید

آرش مرادوند

آرش مرادوند حدود 3 سالی هست که در زمینه برنامه نویسی و تولید محتوا و سئو به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، آرش یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های ارور وب را توسعه می دهد، آرش به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا